امروز

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ چیست؟ صفر تا صد

به کمک کپی ترید مسیر سخت معامله گری رو یک شبه طی کنید …

واژه تریدینگ (trading) از نظر لغوی به معنای خرید و فروش برای کسب سود در بازار مالی است. به عبارت دیگر، تریدینگ به فعالیتی گفته می‌شود که در آن اشخاص و شرکت‌ها با خرید و فروش اوراق بهادار و سایر ابزارهای مالی، سعی در کسب سود دارند. تریدینگ یکی از شاخه‌های اصلی بازارهای مالی به‌شمار می‌رود.

با این اوصاف حالا می‌توانیم مفهوم  کپی ترید  یا Copy Trading را بهتر درک کنیم‌. در این مقاله مفصلا به مفهوم کپی تریدینگ خواهیم پرداخت.

پدیده‌ای به نام کپی تریدینگ

کپی تریدینگ به معنای تقلید از معاملات موفق دیگران است. در واقع به کمک کپی تریدینگ، شما زمان و تلاش کم‌تری برای مطالعه و تحلیل بازار صرف خواهید کرد و به‌جای آن، رفتار و روش‌های تریدر سودآور افراد موفق را در پیش خواهید گرفت. تصور کنید شما یک معامله‌گر هستید و قصد دارید به‌جای مطالعه و تحلیل بازار، از کپی تریدینگ استفاده کنید.

یکی از روش‌های متداول برای کپی تریدینگ این است که به صفحات اجتماعی معامله‌گران موفق دسترسی داشته باشید، تا از طریق مطالعه‌ی این صفحات، روش تحلیل بازار و معاملات آن‌ها را بیاموزید. آنگاه می‌توانید روش‌های تقلیدی را به کار برده و از تجربیات تریدرهای قبلی در معامله‌گری استفاده کنید.

به عنوان یک نمونه عملی اگر قصد دارید روش معاملات فارکس را بیاموزید، باید در فضای مجازی به تریدرهای موفق فارکس بپیوندید و از آن‌ها بیاموزید که چگونه از تحلیل ها و ربات‌های مربوطه، در راستای انجام معاملات‌ فارکس استفاده می‌کنند. برای موفقیت در کپی تریدینگ، شما باید تمام رویکرد‌ها و عملکردهای تریدرهای موفق را کپی کنید و از راهکارهایی که آن‌ها به‌کار می‌برند، عیناً استفاده نمایید.

روش‌های موفقیت در کپی تریدینگ

آموزش و یادگیری مفاهیم تریدینگ: با مطالعه کتاب، مقالات و دوره‌های آموزشی مربوط به تریدینگ، مفاهیم و استراتژی‌های موثر در این زمینه را بیاموزید.

آشنایی با تحلیل فنی: آشنایی با ابزارهای تحلیل فنی مانند نمودارهای شمعی، نمودارهای خطی و غیره می‌توانید به تحلیل‌های دقیق‌تری از معاملات خود دست پیدا کنید.

مدیریت ریسک‌ها: با تعیین میزان سرمایه مورد نیاز برای تریدینگ و پیش‌بینی خطرات احتمالی و مدیریت ریسک‌های موجود در بازار، با اطمینان بیش‌تری معامله خواهید کرد.

انتخاب تریدینگ‌های موفق: پیش از این‌که بخواهید فرآیند کپی تریدینگ را آغاز کنید، باید تریدینگ‌های معتبر و موفق را بشناسید و یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

رعایت استراتژی تریدینگ: شما باید استراتژی تریدینگ خودتان را از پیش انتخاب و بررسی کرده باشید. انتخاب استراتژی صحیح از تصمیمات ناگهانی و غلط جلوگیری خواهد کرد و معاملات شما را در قالب یک برنامه مدون و منظم قرار خواهد داد.

کپی تریدینگ چیست؟/ با ربات سواران مشورت کن …

مزایا و معایب کپی تریدینگ

کپی تریدینگ نیز مانند هر روش مالی دیگری می‌تواند مزایا و معایبی در بازار و برای اشخاص و شرکت‌ها داشته باشد که در ادامه به صورت جداگانه به هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

کپی تریدینگ چیست؟

 

مزایای کپی تریدینگ

·کاهش نیاز به آموزش: یکی از مهم‌ترین مزایای کپی تریدینگ، کاهش نیاز به آموزش است. تریدرهای جدید که هنوز دانش کافی در زمینه تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی ندارند، از سیستم کپی تریدینگ استفاده می‌کنند و برای کسب سود بدون صرف زمان و هزینه و با تقلید از روش تریدرهای موفق قبلی وارد بازار می‌شوند.

·کاهش ریسک: وقتی یک تریدر از سیستم کپی تریدینگ استفاده می‌کند، تریدهای او به معاملات ماهرانه تریدرهای قبلی محدود می‌شود، که آزمون‌ و خطاهای خود را انجام داده‌اند. در نتیجه ریسک نفر بعدی که از کپی تریدینگ استفاده می‌کند کاهش می‌یابد.

معایب کپی تریدینگ

محدودیت در انتخاب تریدر: شاید اصلی‌ترین ایراد سیستم کپی تریدینگ، محدودیت در انتخاب تریدر مناسب باشد. در واقع تمام تریدرها قابل اعتماد نیستند و انتخاب تریدر نادرست، ممکن است منجر به تلفات مالی بسیاری شود.

تأخیر در اجرای معاملات: کسی که از کپی تریدینگ استفاده می‌کند، باید کاملاً مطمئن باشد که روش معاملات، درست و به صورت دقیق کپی شده است. این‌ تمرکز و دقت ضروری، ممکن است تأخیر در اجرای معاملات را در پی داشته باشد و حتی گاهی ممکن است سبب از دست رفتن فرصت‌های سودآور شود.

کاهش بازدهی سیستم: اگرچه تکرار استراتژی موفق، روش خوبی به نظر می‌رسد، اما در صورتی که تعداد زیادی از تریدرها با استراتژی مشابه وارد بازار شوند، بازدهی سیستم به شدت کاهش خواهد یافت.

در نتیجه، استفاده از سیستم کپی تریدینگ، توامان مزایا و معایبی دارد و باید با دقت و شناخت کاملی از بازار و مزایا و معایب این سیستم، در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

پایان بندی

اگرچه کپی تریدینگ ممکن است به طور نسبی موثر باشد، اما در عین حال بازارهای مالی دارای متغیرهای زیادی هستند و این یعنی هیچ روشی نیست که به صورت از پیش تعیین شده و 100% در موفقیت مالی مؤثر باشد.

بنابراین بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی، استفاده از یک ترکیب مطمئن و متوازن از تحلیل‌های متفاوت و دقیق است که در راستای یک هدف معین شکل گرفته‌اند. در چنین حالتی کپی‌تریدینگ نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد. سرمایه‌گذاران می‌توانند به کمک کپی تریدینگ به شکل خودکار، تریدرهای دیگر را که بازدهی بالایی در گذشته داشته‌اند، تقلید کنند و به‌ واسطه آن نیز به سودآوری برسند.

ربات سواران / متخصص در کپی ترید و ربات در ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر در انتخاب بروکر خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، ما در سایت ربات سواران نحوه انتخاب یک بروکر خوب را به شما آموزش میدهیم!

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1597225636482{background-color: #ffaa00 !important;}"][vc_column][cz_gap height="80px"][cz_title text_center="true" id="cz_50426" sk_overall="padding-left:50px;RTLpadding-left:0px;padding-right:50px;RTL" sk_overall_tablet="padding-left:0px;" sk_overall_mobile="padding-top:20px;padding-bottom:20px;margin-top:-20px;"]

تماس با پشتیبانی ربات سواران

[/cz_title][cz_gap height="150px"][/vc_column][/vc_row][vc_row css=".vc_custom_1497126171788{background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}"][vc_column width="1/4"][/vc_column][vc_column width="1/2" offset="vc_col-xs-12"][cz_contact_form_7 cf7="Contact Form 2" id="cz_24808" sk_input="font-size:14px;color:rgba(0,0,0,0.74);font-weight:400;background-color:#ffffff;padding:15px 25px;margin-bottom:5px;border-style:none;border-radius:24px;" sk_button="font-size:14px;color:#000000;font-weight:400;background-color:#5cbe2d;padding-right:30px;padding-left:30px;margin-top:15px;margin-right:auto;margin-left:auto;display:table;" sk_p="margin-bottom:15px;" sk_con="background-color:#000000;padding:50px 50px 35px;margin-top:-80px;border-radius:10px;box-shadow:0px 5px 35px 0px rgba(0,0,0,0.15);" sk_p_1="width:48%;" sk_p_2="width:48%;float:right;RTLfloat:left;RTL" sk_p_3="width:48%;" sk_p_4="width:48%;float:right;RTLfloat:left;RTL" sk_p_1_tablet="width:100%;" sk_p_2_tablet="width:100%;" sk_p_3_tablet="width:100%;" sk_p_4_tablet="width:100%;" sk_select="font-size:13px;color:rgba(255,255,255,0.55);font-family:Poppins;background-color:#ffaa00;padding-top:4px;padding-bottom:3px;padding-left:20px;border-style:solid;border-width:0px 0px 3px;border-color:#5cbe2d;border-radius:7px;" sk_dropdown="background-color:#ffaa00;border-style:solid;border-bottom-width:3px;border-color:#5cbe2d;" sk_con_mobile="margin-top:30px;" sk_button_hover="background-color:#ffaa00;"][/vc_column][vc_column width="1/4" offset="vc_hidden-sm vc_hidden-xs"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row]

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
دریافت پشتیبانی آنلاین