امروز

روش اسکالپ در فارکس

اسکالپ در فارکس

به تعداد تریدرها میتوانیم استراتژی معاملاتی داشته باشیم ، هر تریدر میتواند استراتژی معاملاتی اختصاصی داشته باشد  که بر اساس نقطه ‌ی ورود و خروج، نوع ورود به معامله ، میزان ریسک و …  بهینه شود ، اما سبک های معاملاتی چارچوب مشخصی دارد که بر اساس تعداد معاملات و زمان باز بودن یک معامله مشخص می شود. به صورت کلی سبک های ترید به ۳ دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم می‌شود.

کوتاه مدت: معاملات اسکالپ یا نوسان‌گیری Scalp Trading و یا معاملات روزانه Day Trading))

میان مدت: سوئینگ ترید Swing Trade)) ، در این سبک ، معاملات چند روز تا چند هفته ممکن است باز بماند.

بلند مدت: هولد کردن (Hold) ، زمان معاملات از چند ماه تا چند سال و تایم فریم معاملاتی این سبک معمولا هفتگی و ماهانه می باشد.

مزایا و معایب سبک اسکالپ

معمولا هدف اسکلپرها شکار ۵-۱۰ پیپ در زمان خیلی کوتاه است. ( چند ثانیه تا ۳ دقیقه) اسکلپر ها عاشق کسب سود سریع از حرکات کوچک قیمت در بازار هستند. این سبک رایج و محبوب مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن اشاره میکنیم …

مزایا

  • نقطه ورود و خرج دقیق

موقعیت هایی ارزش معاملاتی دارد که ریسک به ریوارد استانداردی داشته باشد ، اسکلپرها نشانه های ورود را در تایم فریم های ۱-۵ دقیقه سریع تر میبینند و با ورود بهینه ( نه خیلی زود و نه خیلی دیر ) ریسک به ریواردهای خوبی را شکار میکنند که در نهایت روی برآیند تاثیر مثبت میگدارد. نقطه خروج بهینه کم اهمیت تر از نقطه ورود نیست ، اسکلپرها با خروج به موقع بدون از دست دادن بخشی از سود ، بازدهی بهتری دارند.

  • ترید در بازار رنج ( بدون نوسان)

در زمان رکود بازار ، زمان هایی که بازار رنج و بدون نوسان است ، ریز موج ها هدف اسکلپرها هستند ، تعداد معاملات زیاد و کسب ۵-۱۰ پیپ با ریسک به ریوارد حداقل ۱ به ۲ برای اسکالپرها از بازار به اصطلاح کثیف ، ثروت می سازد.

  • موقعیت های زیاد ترید در طول شبانه روز

بارها و بارها ستاپ معاملاتی اسکلپرها در طول شبانه روز تشکیل می شود ، در این شرایط اسکلپر میتواند فقط در موقعیت های کاملا ایدال ترید کند و نگران از دست دادن موقعیت های ترید ۵۰ به ۵۰ نباشد. در بازار فارکس قطعیتی وجود ندارد و اسکلپ به تریدر اجازه میدهد مثل شکارچی منتظر بهترین موقعیت ها برای شکار باشد.

  • حد سود و حد ضرر سریع

در این روش درگیر شدن احساسات به حداقل می رسد  چرا که نتیجه معاملات سریعا مشخص می شود ( حد سود یا حد ضرر) هر چقدر تریدر بیشتر منتظر نتیجه معاملات باز خود باشد امکان خارج شدن از پلن مدیریت ریسک و سرمایه بیشتر می شود . جا به جا کردن حد ضرر ، اضافه کردن حجم ، مارتینگل و .. هر کدام به تنهایی تریدر رو از مسیرمعامله گری خارج میکند …

معایب

  • نیازمند سرعت عمل سریع

در عرض چند ثانیه تصمیم برای ورود و یا خروج از معامله نیازمند تسلط روی استراتژی معاملاتی است. بنابراین این سبک معاملاتی برای افراد تازه کار مناسب نیست.

  • کسب سود های کوچک

سودهای هر معامله اسکلپ بسیار کوچکتر از معاملات روزانه یا میان مدت است. بنابراین اگر اسکلپر نتواند به درستی مدیریت ریسک و سرمایه انجام دهد ، ممکن است با یک ضرر سودهای گذشته از بین برود. بهتر است برای هر معامله درصد ریسک ثابت باشد.

  • تعداد معاملات زیاد و پرداخت کارمزد بیشتر

اگه اسکلپر در انتخاب بروکر دقت کافی نداشته باشد ، کارمزد(اسپرد) هر معامله ممکن است بخشی بزرگی از سود یک ترید موفق را از بین ببرد.

روش اسکالپ در فارکس

بیشتر بدانید: بررسی  حساب DirectFX بروکر ایکس چیف  – ویژه معامله گرانی که به دنبال اسپرد کم با کارمزد اندک هستند …

نکات مهم روش اسکالپ

  • از جفت ارزهایی که نقدینگی بالایی دارند برای اسکلپ استفاده کنید (EUR/USD , GBP/USD , USD/CHF , USD/JPY و انس جهانی طلا)
  • تایم همپوشانی سشن‌ها بهترین زمان برای اسکلپ می باشد ( در همپوشانی سشن لندن و نیویورک بیشترین نقدینگی وجود دارد و بازار روند دار است )
  • روی یک جفت ارز برای اسکالپ تمرکز کنید ، فشار روانی اسکلپ بالا است و اگر همزمان روی چند جفت ارز اسکلپ کنید قطعا درصد موفقیت کاهش پیدا میکند. ( یک جفت ارز – یک سشن معاملاتی)
  • اسکالپ در زمان انتشار اخبار مهم اقتصادی توصیه نمی شود ( به دلیل نوسان های شدید)
  • به اسپردها در زمان اسکلپ توجه داشته باشید ، اگر به هر دلیل اسپرد افزایش پیدا کند معامله گر مجاز به اسکلپ نیست.
  • به دنبال انتقام از بازار نباشید ، در اسکلپ تمرکز بالا اهمیت ویژه ای دارد اگر تمرکز کافی ندارید ترید کردن را متوقف کنید. ( نه تنها به حد سود روزانه بلکه به حد ضرر روزانه هم پایبند باشید)
  • پایبند به پلن مدیریت ریسک و سرمایه باشید ، بیشتر از ۱ درصد بالانس را در هر شرایطی ریسک نکنید (در هیجان و بحران)

انتخاب بهترین روش برای معامله

هیچ کدام از سبک های معاملاتی بر دیگری برتری ندارند ، معامله گر باید بر اساس سبک زندگی ، تجربه، اهداف مالی ، شرایط روحی و … سبک معاملاتی مناسب را انتخاب کند. برای انتخاب بهترین سبک ابتدا باید به درک عمیقی از بازار و خودشناسی رسید ، اما روش هایی که میتواند به تریدر مبتدی در انتخاب سبک مناسب کمک کند …

  • خودشناسی: با آنالیز سطح تحمل ریسک، هدف‌های مالی، و زمانی که می‌تواند معامله گر به ترید اختصاص دهد ، سبکی مناسب انتخاب کرد.
  • تست سبک های مختلف : اگر در مرحله خودشناسی نتوانستید سبک مناسب را انتخاب کنید با آزمون و خطا در سبک های مختلف میتوان سبکی که بهترین عملکرد را دارید پیدا کنید.
  • مشورت با تریدرهای سودده : به جای آزمون و خطا از معامله گران با تجربه کمک بگیرید و با راهنمایی های آنها سبک مناسب را پیدا کنید.

میتوانید با استفاده از حساب‌های معاملاتی دمو بروکر ایکس چیف  روش‌های مختلف معاملاتی را امتحان کنید …

همچنین سرمایه گذاران و معامله گران مبتدی میتوانند بدون تخصص و تجربه ترید با حساب های سرمایه گذاری بروکر ایکس چیف از همین امروز درآمد دلاری کسب کنند.

با تشکر 

آکادمی ربات سواران 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر در انتخاب بروکر خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، ما در سایت ربات سواران نحوه انتخاب یک بروکر خوب را به شما آموزش میدهیم!

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1597225636482{background-color: #ffaa00 !important;}"][vc_column][cz_gap height="80px"][cz_title text_center="true" id="cz_50426" sk_overall="padding-left:50px;RTLpadding-left:0px;padding-right:50px;RTL" sk_overall_tablet="padding-left:0px;" sk_overall_mobile="padding-top:20px;padding-bottom:20px;margin-top:-20px;"]

تماس با پشتیبانی ربات سواران

[/cz_title][cz_gap height="150px"][/vc_column][/vc_row][vc_row css=".vc_custom_1497126171788{background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}"][vc_column width="1/4"][/vc_column][vc_column width="1/2" offset="vc_col-xs-12"][cz_contact_form_7 cf7="Contact Form 2" id="cz_24808" sk_input="font-size:14px;color:rgba(0,0,0,0.74);font-weight:400;background-color:#ffffff;padding:15px 25px;margin-bottom:5px;border-style:none;border-radius:24px;" sk_button="font-size:14px;color:#000000;font-weight:400;background-color:#5cbe2d;padding-right:30px;padding-left:30px;margin-top:15px;margin-right:auto;margin-left:auto;display:table;" sk_p="margin-bottom:15px;" sk_con="background-color:#000000;padding:50px 50px 35px;margin-top:-80px;border-radius:10px;box-shadow:0px 5px 35px 0px rgba(0,0,0,0.15);" sk_p_1="width:48%;" sk_p_2="width:48%;float:right;RTLfloat:left;RTL" sk_p_3="width:48%;" sk_p_4="width:48%;float:right;RTLfloat:left;RTL" sk_p_1_tablet="width:100%;" sk_p_2_tablet="width:100%;" sk_p_3_tablet="width:100%;" sk_p_4_tablet="width:100%;" sk_select="font-size:13px;color:rgba(255,255,255,0.55);font-family:Poppins;background-color:#ffaa00;padding-top:4px;padding-bottom:3px;padding-left:20px;border-style:solid;border-width:0px 0px 3px;border-color:#5cbe2d;border-radius:7px;" sk_dropdown="background-color:#ffaa00;border-style:solid;border-bottom-width:3px;border-color:#5cbe2d;" sk_con_mobile="margin-top:30px;" sk_button_hover="background-color:#ffaa00;"][/vc_column][vc_column width="1/4" offset="vc_hidden-sm vc_hidden-xs"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row]

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
دریافت پشتیبانی آنلاین