امروز

آشنایی با تمام بازیگران بازار فارکس

آشنایی با تمام بازیگران بازار فارکس

آشنایی با تمام بازیگران بازار فارکس

بازار فارکس یکی از بزرگترین و پر رونق‌ترین بازارهای مالی جهان است که روزانه معاملاتی به ارزش میلیاردها دلار در آن صورت می‌پذیرد. فارکس را به عنوان بازار ارز بین بانکی می‌شناسیم که به صورت ۲۴ ساعته و در سراسر جهان فعالیت دارد. در این بازار، پول‌های ملی و بین‌المللی خرید و فروش می‌شوند. با توجه به شدت رقابت، بازیگران بازار فارکس، نقش بسیار مهمی در تغییرات آن خواهند داشت. در این مقاله، به معرفی بازیگران موثر در بازار فارکس می‌پردازیم و سعی می‌کنیم نقش آن‌ها در بازار فارکس را بررسی کنیم.

ابربانک‌ها و نقشی که در فارکس ایفا می‌کنند

ابربانک‌ها یا همان بانک‌های بزرگ جهانی، یکی از اصلی‌ترین بازیگران بازار فارکس به‌شمار می‌روند. با توجه به حجم بالای نقدینگی و منابع مالی که این بانک‌ها در دسترس دارند، قاعدتاً می‌توانند تاثیر بسیار قابل توجهی بر قیمت‌ ارز در بازار فارکس داشته باشند. در ادامه انواع تاثیرات ابربانک‌ها در بازار فارکس را با هم مرور می‌کنیم:

حفظ نرخ بهای بین‌المللی ارز: ابربانک‌ها به دلیل برخورداری از قدرت و برتری در بازار فارکس این امکان را دارند که نرخ بهای بین‌المللی ارز را تحت کنترل خود نگه دارند و به‌ عنوان تعیین‌کننده قیمت در بازار عمل کنند.

• تضعیف یا تقویت ارز: برای درک این موضوع تصور کنید، یک ابربانک قصد داشته باشد که ارز کشور خود را تقویت کند. در این صورت می‌تواند برخی از ارزهای موجود خود را بفروشد و سپس در بازار فارکس، جایگزین آن را خریداری کند. این رویکرد عملا سبب افزایش نرخ آن ارز به خصوص خواهد شد.

• ارائه خدمات بانکی به مشتریان خود: ابربانک‌ها خدمات مالی و بانکی بسیاری را به مشتریان خود در بازار فارکس ارائه می‌کنند. این خدمات شامل تحلیل از بازار فارکس، ایجاد فرصت‌های سودمند، انجام معاملات و مدیریت ریسک برای مشتریان می‌شود.

• مشارکت در معاملات بزرگ: از آنجا که ابربانک‌ها حجم بالایی از سرمایه را در اختیار دارند، می‌توانند در معاملات بزرگ بازار فارکس مشارکت داشته باشند و به همین نسبت، از فرصت‌ها و سود‌هایی که در این معاملات به صورت بالقوه وجود خواهد داشت، بهره‌ ببرند.

در نهایت برای آشنایی بیش‌تر برخی از مشهورترین ابربانک‌های فعال در بازار فارکس را نام می‌بریم:
‌Citi ، JPMorgan ، UBS ، Barclays ، Deutsche Bank ، Goldman Sachs ، HSBC و Bank of America.

 

آشنایی با تمام بازیگران بازار فارکس

آشنایی با تمام بازیگران بازار فارکس / ربات سواران

شرکت‌های بزرگ بازرگانی و نقش آن‌ها در فارکس

شرکت‌های بزرگ بازرگانی، مثل شرکت‌های صادراتی، شرکت‌های تولیدی و امثال آن‌ها، سهم قابل توجهی از حجم معاملات در بازار فارکس را به خودشان اختصاص می‌دهند. از طرف دیگر این شرکت‌ها برای انجام تراکنش‌های خود، نیاز به تبادل ارز دارند و بنابراین همواره به دنبال بهترین نرخ برای تبادل ارز هستند.

نتیجتاً شرکت‌های بزرگ بازرگانی که در مسیر رشد اقتصادی و توسعه گام برمی‌دارند، فعالیت چشمگیری در بازارهای جهانی مانند فارکس خواهند داشت. برای موفقیت در این راستا، شرکت‌ها نیاز به تحلیل و پیش‌بینی بازارهای دقیق بازار دارند. از این رو رویکرد نهایی آن‌ها تأثیر قابل مشاهده‌ای بر روند بازار فارکس خواهد داشت.
برای نمونه، اگر یک شرکت بزرگ از ارز محلی به ارز خارجی سوییچ کند، ممکن است سبب افزایش فشار فروش روی ارز محلی و افزایش ارزش ارز خارجی شود.

بازیگرانی به نام دولت‌ها و بانک‌های مرکزی

بدیهی است که دولت‌ها و بانک‌های مرکزی نیز در بازار فارکس نقش مهمی دارند و به شکل بالقوه‌ای در جهت کنترل تغییرات قیمت ارز فعالیت می‌کنند. اما چگونگی تاثیرگذاری این بازیگران بازار فارکس را در ادامه با هم مرور خواهیم کرد:
• تغییرات نرخ سود: بانک‌های مرکزی اصولا می‌توانند با تغییر نرخ سود، تاثیر مستقیمی بر قیمت ارزها و ارزش تبادلات ارزی داشته باشد.
• خرید و فروش ارز: دولت‌ها و بانک‌های مرکزی‌ها، این امکان را دارند که ارز را به طور مستقیم بخرند و یا به فروش برسانند. بنابراین به کمک تحولات سازماندهی شده در این خرید و فروش‌ها، می‌توانند سبب‌ساز کاهش یا افزایش قیمت ارز شوند.
• تزریق پول: این‌ نکته نیز بسیار بدیهی است که بانک‌های مرکزی با تزریق پول به بازار، تاثیر مستقیمی بر قیمت ارزها و ارزش تبادلات ارزی خواهند داشت.
‌ کنترل منابع مالی: بانک‌های مرکزی و دولت‌ها با تنظیم منابع مالی، و دسته‌بندی و کنترل فرصت‌ها برای سرمایه‌گذاری در داخل و خارج از کشور نیز، نقش مهمی در نوسانات قیمت ارزهای مختلف خواهند داشت.

نقش دلال‌ها یا نوسان‌گیرها در بازار فارکس

نوسان‌گیران یا واسطه‌های بازار نیز نوعی از معامله‌گر هستند که به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه، بازار پولی را رصد می‌کنند و در تلاش‌اند از نوسانات بازار سودی برای خودشان دست‌وپا کنند. به هر حال آن‌ها نیز از جمله بازیگران بازار فارکس هستند. نوسان‌گیرها عموما برای رسیدن به اهداف خود از روش بررسی و شناسایی روند و جنبش بازار در بازه‌های زمانی بلندمدت، مثل چند هفته یا چند ماه استفاده می‌کنند.

نوسان‌گیرها در فرآیند تحلیل بازار، بر حفظ سرمایه‌ خود و رعایت ریسک و سود میانی متمرکز می‌شوند. درست به عکس معامله‌گرهای روزانه که به دنبال درآمدی سریع و زود بازده هستند. از آنجا که بازار فارکس، نوسانات اساسی را عموما در بلند مدت تجربه می‌کند، نوسان‌گیرها می‌توانند از سود حاصل از این روندهای بلندمدت بهره‌مند شوند.

نتیجه‌گیری

به طور کلی، بازار فارکس به عنوان یک بازار مالی معتبر جهانی، بستر فعالیت‌ بازیگران مختلفی مانند ابر بانک‌ها، سرمایه‌گذارها، بازرگان‌ها، دولت‌ها و واسطه‌ها است. در این مقاله، به بررسی وضعیت و نقش بازیگران بازار فارکس پرداخته‌ایم و تلاش کردیم تأثیرات مختلفی که هر کدام از آن‌ها بر بازار فارکس دارند را به نحوی بیان کنیم‌.

نهایتا باید گفت این بازیگران محرک‌های اصلی تغییرات در بازار فارکس هستند و می‌توانند بر نرخ ارز و سایر مولفه‌های بازار تأثیر بگذارند. بنابراین با توجه به سطح بالای ریسک در فارکس، نحوه عملکرد بازیگران بازار فارکس اهمیت فراوانی خواهد داشت و هر کدام باید به کمک تحلیل‌های مالی و فنی دقیق وارد میدان معاملات شوند.

 

اگر میخواهید بدون تخصص و تجربه از نوسانات بازار فارکس کسب سودکنید ، پیشنهاد ما به شما سیستم تمام اتوماتیک کپی ترید است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر در انتخاب بروکر خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، ما در سایت ربات سواران نحوه انتخاب یک بروکر خوب را به شما آموزش میدهیم!

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1597225636482{background-color: #ffaa00 !important;}"][vc_column][cz_gap height="80px"][cz_title text_center="true" id="cz_50426" sk_overall="padding-left:50px;RTLpadding-left:0px;padding-right:50px;RTL" sk_overall_tablet="padding-left:0px;" sk_overall_mobile="padding-top:20px;padding-bottom:20px;margin-top:-20px;"]

تماس با پشتیبانی ربات سواران

[/cz_title][cz_gap height="150px"][/vc_column][/vc_row][vc_row css=".vc_custom_1497126171788{background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}"][vc_column width="1/4"][/vc_column][vc_column width="1/2" offset="vc_col-xs-12"][cz_contact_form_7 cf7="Contact Form 2" id="cz_24808" sk_input="font-size:14px;color:rgba(0,0,0,0.74);font-weight:400;background-color:#ffffff;padding:15px 25px;margin-bottom:5px;border-style:none;border-radius:24px;" sk_button="font-size:14px;color:#000000;font-weight:400;background-color:#5cbe2d;padding-right:30px;padding-left:30px;margin-top:15px;margin-right:auto;margin-left:auto;display:table;" sk_p="margin-bottom:15px;" sk_con="background-color:#000000;padding:50px 50px 35px;margin-top:-80px;border-radius:10px;box-shadow:0px 5px 35px 0px rgba(0,0,0,0.15);" sk_p_1="width:48%;" sk_p_2="width:48%;float:right;RTLfloat:left;RTL" sk_p_3="width:48%;" sk_p_4="width:48%;float:right;RTLfloat:left;RTL" sk_p_1_tablet="width:100%;" sk_p_2_tablet="width:100%;" sk_p_3_tablet="width:100%;" sk_p_4_tablet="width:100%;" sk_select="font-size:13px;color:rgba(255,255,255,0.55);font-family:Poppins;background-color:#ffaa00;padding-top:4px;padding-bottom:3px;padding-left:20px;border-style:solid;border-width:0px 0px 3px;border-color:#5cbe2d;border-radius:7px;" sk_dropdown="background-color:#ffaa00;border-style:solid;border-bottom-width:3px;border-color:#5cbe2d;" sk_con_mobile="margin-top:30px;" sk_button_hover="background-color:#ffaa00;"][/vc_column][vc_column width="1/4" offset="vc_hidden-sm vc_hidden-xs"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row]

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
دریافت پشتیبانی آنلاین