امروز

انواع سفارش در بازار فارکس

انواع سفارش در بازار فارکس

بازار فارکس یکی از بزرگترین بازارهای مالی جهان به‌شمار می‌رود. گردش مالی این بازار روزانه تریلیون‌ها دلار است. در فارکس تجارت ارزهای مختلف کشورها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و همین سبب شده افراد بسیاری به جست‌وجوی فرصت‌های آنلاین برای سرمایه‌گذاری وکسب سود به این بازار روی بیاورند.

انواع مختلف سفارشات در بازار فارکس، به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد دقیق‌تر معامله کنند و بیش‌ترین سود ممکن را از هر معامله‌ای به دست آورند. در این مقاله، به بررسی انواع سفارشات در بازار فارکس می‌پردازیم.

 

به صورت کلی دو  نوع سفارش داریم !

سفارش بازار Market Order: در این نوع سفارش، تریدر یا معامله‌گر به روشی فوری، و بر اساس قیمت‌های موجود در بازار خرید یا فروش انجام می‌دهد.

سفارش معلق Pending Order: در این نوع سفارش، تریدر در زمان معینی در آینده و به قیمتی که خودش تعیین کرده است، سفارش خود را می‌خرد یا می‌فروشد.

 

 

سفارش معلق buy limit : سفارش خرید در قیمت پایین‌تر از قیمت فعلی بازار

سفارش معلق sell limit: سفارش فروش در قیمت بالاتر از قیمت فعلی بازار

 

سفارش معلق buy stop: سفارش خرید در قیمت بالاتر از قیمت فعلی بازار. به عبارت دیگر، هنگامی که قیمت ارز به قیمت مشخص شده در سفارش buy stop برسد، سفارش خرید برای خریدار انجام می‌شود.

سفارش معلق sell stop:  در این مدل سفارشات میتوانید با قیمتی پایین تر از قیمت فعلی بازار فروش کنید. به زبان ساده زمانی که قیمتها نزول کنند و به قیمت مد نظر “سل استاپ” برسند سفارش اتوماتیک فعال خواهد شد. ( به تصویر زیر دقیت کنید)

 

سفارش استاپ لاس (حد ضرر) چیست؟

هیچ معامله گری در دنیا نمیتواند ادعا کند تحلیل هایش 100 درصد درست است ، استفاده از سفارش استاپ لاس در واقع برای جلوگیری از ضرر بیش از حد معامله گران است. در واقع حد ضرر استفاده می شود تا نیاز نباشد 24 ساعته پشت سیستم حرکات قیمت را زیر نظر داشته باشیم.

 به محض رسیدن قیمت بازار به یک قیمت مشخص شده باعث بسته شدن معامله باز  می شود ( معامله ای که در سود هم باشد میتوان حد ضررش را جا به جا کرد و داخل سود یا نقطه باز شدن معامله قرار داد) در واقع بسته شدن قیمت با دستور استاپ لاس همیشه با ضرر همراه نیست و میتواند با سود بسته شود.

تریل کردن استاپ

در واقع یک سفارش استاپ لاس است که همیشه به معامله باز متصل است (هدف اصلی از تریلینگ استاپ حفظ بخشی از سود است در شرایطی که معامله داخل سود باشد ، با تریل استاپ هرگز از معامله ای که داخل سود بود با ضرر خارج نخواهیم شد.

سفارش تیک پروفیت (حد سود) 

برای اینکه مستمر پشت سیستم نباشید و از آنجا که میدانید قیمت پس از رسیدن به یک محدوده مهم (حمایت و مقاومت) احتمالا برمیگردد ، میتوانید با دستور تیک پروفیت (حدسود) به بروکر اجازه دهید تا معامله شما را با مقدار سودی که از قبل در نظر گرفته اید به صورت اتوماتیک ببندد.

 

سفارش OCO

سفارش OCO در بازار فارکس به حالت «One Cancels the Other» به معنای «یکی دیگری را لغو می‌کند» و یا «Order Cancels Order» به معنای «سفارش لغو می‌شود» اشاره دارد. با استفاده از این سفارش، در صورت قرار دادن دو سفارش مختلف، هر دو به طور همزمان اجرا نخواهند شد. در واقع، وقتی یک سفارش اجرا شود، دیگری به صورت خودکار لغو می‌شود. به عبارت دیگر، سفارش OCO مانند یک پاسخ تلفیقی به دو سفارش مختلف عمل می‌کند و سبب بالا رفتن سطح اطمینان در مورد اجرای سفارش‌های مختلف و همچنین کاهش ریسک ممکن در معاملاتی می‌شود که تریدر بین دو معامله گرفتار شده است.

 

ربات سواران / متخصص در کپی ترید 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر در انتخاب بروکر خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، ما در سایت ربات سواران نحوه انتخاب یک بروکر خوب را به شما آموزش میدهیم!

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1597225636482{background-color: #ffaa00 !important;}"][vc_column][cz_gap height="80px"][cz_title text_center="true" id="cz_50426" sk_overall="padding-left:50px;RTLpadding-left:0px;padding-right:50px;RTL" sk_overall_tablet="padding-left:0px;" sk_overall_mobile="padding-top:20px;padding-bottom:20px;margin-top:-20px;"]

تماس با پشتیبانی ربات سواران

[/cz_title][cz_gap height="150px"][/vc_column][/vc_row][vc_row css=".vc_custom_1497126171788{background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}"][vc_column width="1/4"][/vc_column][vc_column width="1/2" offset="vc_col-xs-12"][cz_contact_form_7 cf7="Contact Form 2" id="cz_24808" sk_input="font-size:14px;color:rgba(0,0,0,0.74);font-weight:400;background-color:#ffffff;padding:15px 25px;margin-bottom:5px;border-style:none;border-radius:24px;" sk_button="font-size:14px;color:#000000;font-weight:400;background-color:#5cbe2d;padding-right:30px;padding-left:30px;margin-top:15px;margin-right:auto;margin-left:auto;display:table;" sk_p="margin-bottom:15px;" sk_con="background-color:#000000;padding:50px 50px 35px;margin-top:-80px;border-radius:10px;box-shadow:0px 5px 35px 0px rgba(0,0,0,0.15);" sk_p_1="width:48%;" sk_p_2="width:48%;float:right;RTLfloat:left;RTL" sk_p_3="width:48%;" sk_p_4="width:48%;float:right;RTLfloat:left;RTL" sk_p_1_tablet="width:100%;" sk_p_2_tablet="width:100%;" sk_p_3_tablet="width:100%;" sk_p_4_tablet="width:100%;" sk_select="font-size:13px;color:rgba(255,255,255,0.55);font-family:Poppins;background-color:#ffaa00;padding-top:4px;padding-bottom:3px;padding-left:20px;border-style:solid;border-width:0px 0px 3px;border-color:#5cbe2d;border-radius:7px;" sk_dropdown="background-color:#ffaa00;border-style:solid;border-bottom-width:3px;border-color:#5cbe2d;" sk_con_mobile="margin-top:30px;" sk_button_hover="background-color:#ffaa00;"][/vc_column][vc_column width="1/4" offset="vc_hidden-sm vc_hidden-xs"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row]

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
دریافت پشتیبانی آنلاین