امروز

سشن های معاملاتی فارکس

سشن های معاملاتی در فارکس

سشن های معاملاتی فارکس

بازار فارکس به‌صورت غیرمتمرکز بوده و مکان مشخصی ندارد و سرمایه‌گذاران از طریق پلتفرم‌هایی به این بازار متصل شده و معاملات خود را انجام می‌دهند.
فعالیت در بازار بین‌المللی (فارکس) نیاز به آموزش و افزایش دانش دارد، زیرا یکی از ویژگی‌های فارکس نسبت‌ به بازارهای دیگر میزان ریسک بالا در آن است و بنابراین سرمایه‌گذاران جهت کسب سود و موفقیت در بازار فارکس باید اطلاعات خود را بالاتر ببرند.
فارکس جزو بزرگ‌ترین بازارهای مالی بین‌المللی است که مخفف “بازار تبادل ارزهای خارجی” است. این بازار از سال 1998 رشد روزافزون خود را آغاز کرد.
امروز در فارکس امکان معامله انواع سهام، بورس‌ها، نفت، ارز دیجیتال، فلزهای گران‌قیمت و… وجود دارد اما در ابتدا تنها جفت ارزها معامله می‌ شده‌ است.
فعالان در این بازار شامل شرکت‌های بیمه، بانک‌های مرکزی، مؤسسات مالی، شرکت‌های صادرات و واردات و… هستند. این فعالان در بازار فارکس یک ارز را خریداری می‌کنند و هم‌زمان ارز دیگری را می‌فروشند.

در زیر چند ویژگی بازار فارکس را ذکر می‌کنیم:

_ ضریب اهرمی و استفاده از آن در بازار فارکس برای سرمایه‌گذاران بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است.
_ میزان سرمایه اولیه مورد نیاز در این بازار نسبت‌به سایر بازارها بسیار پایین بوده‌است.
_ نوسانات قیمت در بازار فارکس بسیار تحت تاثیر اتفاقات جهانی همچون مناسبات سیاسی‌اقتصادی کشور است.
_ معاملات فارکس مکان مشخص و فیزیکی ندارد و به‌صورت مجازی و غیرمتمرکز فعالیت می کند.
_در بازار فارکس نقد شوندگی سطح بسیار زیادی دارد
_ تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی راهکاری برای تحلیل روند افزایش و کاهش قیمت جفت ارزها است.
_ انجام معاملات در فارکس بیست و چهار ساعت است و ما در ادامه قصد داریم سشن های معاملاتی فارکس را بیشتر توضیح دهیم.

ازآنجا که فارکس بازاری بین‌المللی است، در هر تایمی از شبانه‌روز یک بخشی از جهان بیشترین تاثیرگذاری را بر روی جفت ارزهای فارکس دارد.
در زیر سه نمونه از مهم‌ترین سشن‌های فارکس را می‌بینیم:
1-سشن معاملاتی توکیو( آسیایی)
2- سشن معاملاتی لندن (اروپایی)
2-سشن معاملاتی نیویورک (آمریکایی شمالی )

فارکس یک بازار بیست و چهار ساعت است و از دوشنبه تا جمعه باز است به عبارتی پنج روزهفته فعالیت دارد.
کسانی که تصور می‌کند چون فارکس بیست و چهار ساعت شبانه روز فعالیت دارد، پس هر لحظه از شبانه‌روز می‌توانند معامله انجام دهند و سود کنند کاملاً در اشتباه هستند. یک معامله‌گر موفق و حرفه‌ای خوب می‌داند که در چه سشن‌های فارکس فعال‌تر و پویاترو احتمال سود بیشتر است.
سیستم سه سشنی فارکس:
همان‌طور که در بالا گفته شد در فارکس سه سشن وجود دارد که حجم معاملات در آن بسیار زیاد است. برخی ترجیح می‌دهند این سه سشن را با نام قاره‌ها متمایز کنند و برخی دیگر با نام شهرها که البته تفاوتی با یکدیگر ندارد.
در بازار فارکس تایم هایی وجود دارد که دو سشن معاملاتی مهم، هم‌زمان هستند برای مثال در تایمی خاص هم سشن توکیو در حال فعالیت است و هم سشن لندن و این تداخل زمانی بهترین موقع برای معامله است زیرا حجم فعالیت فارکس در اوج قرار دارد و بهترین زمان برای ترید محسوب می‌شود.
اگر ساکن ایران هستید می‌بایست به تفاوت زمانی سشن معاملاتی فارکس را در نظر بگیرید، برای مثال:
بازار فارکس ساعت هشت صبح در نیویورک شروع می‌شود و ساعت هفده به کار خود پایان می‌دهد، ایران حدود هشت و نیم تا نه‌ونیم ساعت از نیویورک جلوتر می‌باشد.
براساس تجربه معمولاً دو سشن لندن و نیویورک زمان بهتری برای معامله هستند و بعد از این دو، سشن توکیو.
اگر تازه‌وارد هستید و فعالیت در بازار بین‌المللی فارکس را جدیداً آغاز کرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم قبل‌از معامله مطالعه دقیق کنید آموزش حرفه ببینید…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر در انتخاب بروکر خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، ما در سایت ربات سواران نحوه انتخاب یک بروکر خوب را به شما آموزش میدهیم!

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1597225636482{background-color: #ffaa00 !important;}"][vc_column][cz_gap height="80px"][cz_title text_center="true" id="cz_50426" sk_overall="padding-left:50px;RTLpadding-left:0px;padding-right:50px;RTL" sk_overall_tablet="padding-left:0px;" sk_overall_mobile="padding-top:20px;padding-bottom:20px;margin-top:-20px;"]

تماس با پشتیبانی ربات سواران

[/cz_title][cz_gap height="150px"][/vc_column][/vc_row][vc_row css=".vc_custom_1497126171788{background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}"][vc_column width="1/4"][/vc_column][vc_column width="1/2" offset="vc_col-xs-12"][cz_contact_form_7 cf7="Contact Form 2" id="cz_24808" sk_input="font-size:14px;color:rgba(0,0,0,0.74);font-weight:400;background-color:#ffffff;padding:15px 25px;margin-bottom:5px;border-style:none;border-radius:24px;" sk_button="font-size:14px;color:#000000;font-weight:400;background-color:#5cbe2d;padding-right:30px;padding-left:30px;margin-top:15px;margin-right:auto;margin-left:auto;display:table;" sk_p="margin-bottom:15px;" sk_con="background-color:#000000;padding:50px 50px 35px;margin-top:-80px;border-radius:10px;box-shadow:0px 5px 35px 0px rgba(0,0,0,0.15);" sk_p_1="width:48%;" sk_p_2="width:48%;float:right;RTLfloat:left;RTL" sk_p_3="width:48%;" sk_p_4="width:48%;float:right;RTLfloat:left;RTL" sk_p_1_tablet="width:100%;" sk_p_2_tablet="width:100%;" sk_p_3_tablet="width:100%;" sk_p_4_tablet="width:100%;" sk_select="font-size:13px;color:rgba(255,255,255,0.55);font-family:Poppins;background-color:#ffaa00;padding-top:4px;padding-bottom:3px;padding-left:20px;border-style:solid;border-width:0px 0px 3px;border-color:#5cbe2d;border-radius:7px;" sk_dropdown="background-color:#ffaa00;border-style:solid;border-bottom-width:3px;border-color:#5cbe2d;" sk_con_mobile="margin-top:30px;" sk_button_hover="background-color:#ffaa00;"][/vc_column][vc_column width="1/4" offset="vc_hidden-sm vc_hidden-xs"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row]

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
دریافت پشتیبانی آنلاین