امروز

اسپرد در فارکس چیست؟

اسپرد در فارکس چیست؟

اسپرد در فارکس چیست؟ برای آشنایی با این مفهوم مهم در فارکس همراه ربات سواران باشید!

به زبان ساده به اختلاف قیمت Bid و Ask اسپرد میگویند،اسپرد فقط مختص بازار فارکس نیست ، فرض کنید قصد فروش دلار دارید آیا صرافی به قیمت فروش از شما خرید میکند؟ خیر! کمی ارزان تر میخرد تا گران تر بفروشد به همین اختلاف در بازار فارکس اسپرد میگویند.

در واقع درآمد یک کارگزاری از اسپردی است که در دل خرید و فروش جفت ارزها قرار دارد. بروکر بابت خدماتی که میدهد به این شیوه کسب درآمد میکند به جای این که برای هر معامله هزینه ای جدا دریافت کند.

نحوه محاسبه اسپرد در فارکس

به کوچک ترین واحد حرکت قیمت یک جفت ارز پیپ میگویند ، اسپرد نیز بر مبنای پیپ محاسبه میشود! معمولا یک پیپ برابر است با 0.0001 (در اکثر جفت ارزها) به عنوان مثال اسپرد ۳ پیپ برای EUR/USD آمریکا 1.1055 / 1.1058 خواهد بود. توجه داشته باشید جفت ارزهایی که یک سمت آنها ین ژاپن قرار دارد فقط ۲ رقم اعشار قرار میگیرد مثلا ، ین/دلار برابر با 110.02/110.04 باشد یعنی ۲ پیپ اسپرد محسابه شده است.

بهتر است اسپرد کم باشد اما اگر بروکری خدمات با اسپرد ثابت ارائه کند باید توجه داشته باشید که آن بروکر حساب شما را به بانک متصل نخواهد کرد و معاملات شما زیر نظر خود کارگزاری است، این مورد یعنی خطر برای معاملات شما (دستکاری قیمت  و …)  اسپرد باید شناور ، پهن و زیاد شود قبل و بعد اخبار و این کاملا طبیعی است.

نحوه انتخاب یک بروکر خوب

انواع اسپرد در فارکس / اسپرد در فارکس چیست؟

نحوه محاسبه اسپردی که در متاتریدر مشاهده میکنید فرمول آن در هر بروکر میتواند متفاوت باشد، اما به طور کلی ۲ نوع اسپرد وجود دارد که هر کدام را توضیح میدهیم …

اسپرد در فارکس چیست؟اسپرد در فارکس چیست؟

اسپرد ثابت

اسپرد متغیر یاهمان شناور

کارگزارانی که نقش بازار ساز دارند از مدل اسپرد ثابت استفاده میکنند مدل «با میز معلاملاتی» در مقابل کارگزاری هایی که اسپرد شناور ارائه میدهند مدل «بدون میز معاملاتی» استفاده می‌كنند.که توصیه میکنیم هرگز به دنبال اسپرد ثابت نباشید چرا که در نهایت حساب شما بازنده است.

اسپرد ثابت در فارکس

اسپرد ثابت یعنی بازار در تلاطم اخبار مهم باشد یا در اوج آرامش، اسپرد تغییر نکند ، بروکری که اسپرد ثابت ارائه میکند حساب شما را به بانک اصلی وصل نمیکند در واقع کارگزاری ،خودش به عنوان طرف مقابل در معاملات مشتریان عمل می‌کند. کارگزاری در این شرایط( داشتن یک میز معاملاتی) میتواند قیمت‌هایی که به مشتریان خود نشان می‌دهند را کاملا کنترل کند! هرگز به دنبال این نوع خدمات نباشید اگر قصددارید حرفه ای معامله گری را ادامه دهید.

مزایا و معایب اسپرد ثابت

سپرده اولیه کمتر در حساب های با اسپرد ثابت و محاسبه ساده هزینه های معاملات ، تنها مزایا اسپرد ثابت است در مقابل معایب بی شمار آن از جمله ۱- ریکوت پشت سرهم ( لغو سفارش قبلی و ارائه قیمت جدید) چرا که تنها منبع قیمت گزاری فقط کارگزاری است که حساب در آن فعال است! دریافت پیغام requote در متاتریدر یا نرم افزار معاملاتی به معنای جا به جا شدن قیمت در زمان اخبار ٬ که آیا مایل به پذیرش قیمت جدید هستید یا خیر! معمولا قیمت جدید شرایط مطلوبی برای معامله ندارد.

۲- دیگر مشکل اسپرد ثابت اسلیپیج است ، در زمانی که قیمت ها سریع و اورژانسی حرکت میکند کارگزار نمیتواند قیمت ها را دقیق و با سرعت ارائه کند، بعد از باز کردن معامله مشاهده میکنید نقطه ورود شما متفاوت است با قیمت مدنظرتان در ابتدای ورود به پوزیشن!

اسپرد شناور

واضح است اسپرد شناور یعنی مدام در حال تغییر ٬ در واقع BID و ASK جفت ارزها متغییر است! اسپرد شناور توسط کارگزاری های بدون میز معاملاتی ارائه میشود (قیمت ها به معنای واقعی بدون دخالت کارگزاری است و کارگزاری فقط انتقال دهنده است و اسپرد بر اساس عرضه و تقاضا و نوسانات وهیجانات بازار به صورت طبیعی کم و زیاد می شود ) 

ویژگی دیگر این کارگزاری ها واید شدن(افزایش اسپرد) در ایام تعطیل و نصفه شب ها است، زمانی که نقدینگی کاهش پیدا میکند. در زمان اخبارهای مهم اقتصادی معمولا اسپردها ممکن است چندین برابر افزایش پیدا کند!

مزایا و معایب اسپرد شناور

از مزایای اسپرد شناور میتوانیم به حذف ریکوت‌ها (لغو سفارش قبلی و ارائه قیمت جدید)اشاره کنیم ، دریافت نکردن ریکوت به معنای حذف اسلیپیج نیست. بازار فارکس برای شفافیت بیشتر در قیمت گذاری نیاز به اسپرد شناور دارد.

اما از معایب اسپرد شناور میتوانیم به ایدال نبودن آن برای معامله گران اسکلپر اشاره کنیم ، برای اسکلپرها ۱-۲ پیپ حیاتی است وممکن است به یکباره اسپرد افزایش پیدا کند و تریدر اسکلپر را باضرر مواجه کند ( اسکلپرها کوتاه مدت و نوسانات بسیار کم را شکار میکنند)

برای معامله گران خبرهای اقتصادی نیز ممکن است اسپرد شناور یک معامله سودآور را وارد معامله ضرر ده کند (واید شدن اسپرد در مواقع خبر) کنترل نداشتن بر روی میزات اسلیپیج از دیگر معایب اسپرد شناور است.

با توجه به استراتژی معاملاتی تان بررسی کنید کدام مدل اسپرد برای شما بهتر است …

ربات سواران / robatriders.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر در انتخاب بروکر خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، ما در سایت ربات سواران نحوه انتخاب یک بروکر خوب را به شما آموزش میدهیم!

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1597225636482{background-color: #ffaa00 !important;}"][vc_column][cz_gap height="80px"][cz_title text_center="true" id="cz_50426" sk_overall="padding-left:50px;RTLpadding-left:0px;padding-right:50px;RTL" sk_overall_tablet="padding-left:0px;" sk_overall_mobile="padding-top:20px;padding-bottom:20px;margin-top:-20px;"]

تماس با پشتیبانی ربات سواران

[/cz_title][cz_gap height="150px"][/vc_column][/vc_row][vc_row css=".vc_custom_1497126171788{background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;}"][vc_column width="1/4"][/vc_column][vc_column width="1/2" offset="vc_col-xs-12"][cz_contact_form_7 cf7="Contact Form 2" id="cz_24808" sk_input="font-size:14px;color:rgba(0,0,0,0.74);font-weight:400;background-color:#ffffff;padding:15px 25px;margin-bottom:5px;border-style:none;border-radius:24px;" sk_button="font-size:14px;color:#000000;font-weight:400;background-color:#5cbe2d;padding-right:30px;padding-left:30px;margin-top:15px;margin-right:auto;margin-left:auto;display:table;" sk_p="margin-bottom:15px;" sk_con="background-color:#000000;padding:50px 50px 35px;margin-top:-80px;border-radius:10px;box-shadow:0px 5px 35px 0px rgba(0,0,0,0.15);" sk_p_1="width:48%;" sk_p_2="width:48%;float:right;RTLfloat:left;RTL" sk_p_3="width:48%;" sk_p_4="width:48%;float:right;RTLfloat:left;RTL" sk_p_1_tablet="width:100%;" sk_p_2_tablet="width:100%;" sk_p_3_tablet="width:100%;" sk_p_4_tablet="width:100%;" sk_select="font-size:13px;color:rgba(255,255,255,0.55);font-family:Poppins;background-color:#ffaa00;padding-top:4px;padding-bottom:3px;padding-left:20px;border-style:solid;border-width:0px 0px 3px;border-color:#5cbe2d;border-radius:7px;" sk_dropdown="background-color:#ffaa00;border-style:solid;border-bottom-width:3px;border-color:#5cbe2d;" sk_con_mobile="margin-top:30px;" sk_button_hover="background-color:#ffaa00;"][/vc_column][vc_column width="1/4" offset="vc_hidden-sm vc_hidden-xs"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row]

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
دریافت پشتیبانی آنلاین